What the P*rpose? | Ron van Es

What the P*rpose?

‘I believe that now, more than ever, we need leaders to inspire people to work together and create a better future. A future where facts count. A future where businesses strive to create long-term value that ultimately benefits clients, people and communities. Words are easy. What’s harder is creating a business that embodies these values in real, tangible ways.’

 

Purpose? What the p*rpose? Allison Kay eindigt haar verhaal zo: ‘To me, leadership is about being responsive and inclusive. It is about creating a business that thinks long-term for its clients, people and communities. It’s about diversity of thought. That’s how you get successful solutions to complex problems. And that’s what is needed from all of us: leadership and courage.’ 

 

Purpose in je organisatie heeft dus te maken met een persoonlijke verantwoordelijkheid, een verantwoordelijkheid binnen je organisatie wat, hoe en waarom je het doet en ook en bovenal een verantwoordelijkheid met de wereld buiten de organisatie. De tijd dat je exclusief in de wereld kon staan als organisatie is definitief voorbij. 


De schrijvers van het uitgebreide artikel ‘Purpose with the Power to Transform Your Organization’ gaan hier veel dieper op in en ik raad je aan dit eens te lezen.

‘Above all, leaders must continue to walk the talk. The choices made by leaders at every level send a powerful signal.’

Purpose in je organisatie - waarom doen we voor wie wat we doen en doen we dat wel goed? - kan niet ontwikkeld worden zonder dat de leiders van die organisaties gaan staan. Staan voor hun eigen verantwoordelijkheid, staan voor hun mensen in de organisatie en staan voor de verbinding met de samenleving. Purpose is dus domweg: dit zijn wij en wat we doen heeft dit effect. 

 

Dat gaan staan voor je organisatie is wat ze bij het creatieve consultancy Bright House noemen een ‘stand’ nemen: ‘A stand is defined by an emotional value proposition. Consumers and employees align with brands whose values match their own. More than value for your money, a stand speaks for the soul. And the only way to get there is to become clear on your purpose.’


Inspiratie-ontbijt What the P*rpose?

Daarom organiseert Purpose Connection voor geïnteresseerde leiders van organisaties inspiratiesessies - met een kleine groep gelijkgestemden praten, elkaar bevragen en geïnspireerd worden over het idee van purpose in je eigen organisatie. We doen dat onder de titel ‘What the P*rpose?’

 

Zelf organiseer ik 21 juni een ontbijtsessie in Rotterdam voor professionals die de komende tijd geconfronteerd zullen worden met aan de ene kant krapte op de arbeidsmarkt en aan de andere kant behoefte aan mensen die voluit vanuit purpose willen werken. Hoe creëer je dan een organisatie cultuur waar juist purpose leidend in kan worden?

 

Zin om als professional bij de ontbijtsessie te zijn? Laat het mij maar weten dan.

 

 

Ron van Es

Founding partner Purpose Connection


Commentaar schrijven

Commentaren: 0